zaterdag 24-06, dag 19: off-road naar Paxson.

24 juni 2023 - Cantwell, Alaska, Verenigde Staten

vannacht geslapen: Denali Cabins.

Op de agenda: over de gravelroad naar Paxson.

Vandaag een lange autorit over de Denali Highway, veel gravel en ook wat asfalt aan het begin en aan het eind. Eerst nog even de tank volgooien want de eerstvolgende mogelijkheid is over 360 kilometer en je wilt niet zonder komen te staan tijdens deze rit. De rit is spectaculair! Prachtige vergezichten, mooie wolkenpartijen, zon, regen, van alles wat. Weinig wild, alleen een paartje moerassneeuwhoen met kuikens in de berm, een paar ijsduikers, twee trompetterzwanen. Er stak nog iets de weg over maar dat konden we zo snel niet identificeren, een wolf wellicht?

Regelmatig even gestopt om wat te eten en wat rond te kijken en bij Glacier Lake een wandeling naar de rivier gemaakt.

Rond 6 uur bij de Denali Cabins aangekomen, waar we worden geacht onze eigen hamburger of zalm te grillen, ze hebben geen horeca-vergunning. Salade, borden en bestek komen van de eigenaren. Het is een leuke gelegenheid waar je ook andere gasten zou kunnen ontmoeten om samen te eten maar vandaag zijn wij de enige. We zitten nu boven in de gezamenlijke ruimte waar we ook wifi ontvangst hebben. We kunnen ons voorstellen dat het erg gezellig kan zijn met meerdere gasten. We slapen in een leuke blokhut en die ziet er van binnen super knus uit. Nu al spijt dat we maar 1 nachtje blijven. Morgenochtend ontbijten we hier weer en dan vervolgen we onze weg naar onze volgende bestemming.

Voordat we gaan slapen lopen we nog even naar de rivier die hier langs het perceel stroom (met volle kracht!). Kijken of we al zalmen zien. Ze zijn laat dit jaar omdat de waterstand in de rivieren nog te laag is.

1. Carla:
    24 juni 2023
    Jullie landreis ziet er ook fantastisch uit!
  2. Ineke:
    24 juni 2023
    het is fantastisch allemaal .Jammer dat je soms de goede foto,s niet kunt maken maar daar is thuis misschien iets aan te doen .
    geniet ze liefs !