woensdag 28-06, dag 23: terug over de gravelroad naar Matanuska.

28 juni 2023 - Glacier View, Verenigde Staten

vannacht geslapen: Ma Johnson's Hotel.

Op de agenda: een lange autorit westwaarts naar Matanuska.

Vandaag dus een rij-dag.  Eerst wandelen we met onze spullen terug naar de auto, de wandeling is goed te doen, Tim draagt de tassen, ik de rugzak ;-) . Bij de kiosk waar we on parkeerkaartje inleveren zit dezelfde jongen die gisteren onze gids was naar de mijn. De meest mensen doen hier seizoenswerk en zijn dan overal inzetbaar.

We rijden dezelfde route terug tot aan Glennallen, daar gaan we richting Matanuska en Palmer. De gravelroad is nog steeds erg hobbelig, stoffig en veel kuilen maar toch zeer de moete waard. We komen veel auto's tegen die richting McCarthy gaan voor de 4th of July viering, de nationale feestdag waar schijnbaar mensen uit geheel Alaska naar dit kleine dorp komen om de festiviteiten te beleven. Wij gaan dit niet meer beleven want dan zijn wij weer thuis en dat is ook weer mijn eerste werkdag. Nog even niet aan denken en nog een paar dagen genieten van deze prachtige staat.

We verlaten de gravelroad weer door de rotsen (even een fotomomentje) en vervolgen onze weg tot aan het volgende fotomomentje van de oliepijpleiding die van Prudhoe tot aan Valdez is aangelegd. Het wordt een snel momentje want de muskieten prikken ons helemaal lek. Door naar Glenallen, daar is een groot tankstation en hopen we de auto even af te kunnen spuiten. Dat was teveel gevraagd, geen spuitplaats hier. Door over de Glenn Highway naar ons nieuwe slaapadres. Onderweg weer prachtige uitzichten, onze eerste bold eagle sinds dagen, wat regen, hier en daar weer huizen met veel rotzooi om de hut maar geen muskieten als we er even uitgaan om van plekje te wisselen.

Ons huisje voor vannacht is een mooi opgetrokken cabin met veel ruimte en weer zo'n plekje waar we wel langer dan 1 nacht zouden willen blijven. We hebben prachtig uitzicht op de Sheep Mountain (geen sheep vandaag) waar tegen een uur of 8 de wolken het dal in trekken. Van de toppen van de bergen is iets meer te zien.

Hopelijk is het weer morgen mooi want dan gaan we een gletsjerwandeling maken met een gids. Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn. Morgen meer!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl