vrijdag 09-06, dag 04: op zee 1.

9 juni 2023 - Vancouver Island, Canada

vannacht geslapen: aan boord MS Roald Amundsen (Hurtigruten).

Op de agenda: een volle dag op zee, onderweg naar de fjorden.

Vandaag een "formaliteiten dag" , terwijl we op zee gaan en langs Vancouver Island varen hebben we: veiligheidsinstructie, kennismaken met de kapitein met crew en expeditie-team, uitleg over het excursie-aanbod, instructie kajak-varen (voor Cris) , instructie Zodiak-varen (T&C), passen wetsuits, wetboots, reddingsvest, beslissing over komende excursies en bewustwording van (en een ontmoeting met) het internationale gezelschap aan crew en aan passagiers die hiervoor heeft gekozen. We zijn de enige Nederlanders aan boord en het totale reisgezelschap is 219 mensen, merendeels Duits en Engels. Het is een boeiende expeditie, niets staat vast, het plan kan morgen anders zijn, de natuur dicteert het reisplan en dat is mooi.

Jullie dachten toch niet dat we op vakantie zijn, hè?

De foto op de volgende pagina laat onze positie op zee zien; het is allemaal state-of-the-art aan boord maar ook laagdrempelig en we krijgen er een heel goed gevoel bij.

Morgen de eerste excursie-dag, Cris in de kajak en ik in de Zodiak.

Update 21:20 uur Pacific Time; we zien 'spuiters' van bultrugwalvissen, te ver voor foto's maar de beleving is geweldig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anneke:
    10 juni 2023
    Klinkt heel indrukwekkend!!!Veel plezier verder op de reis.
  2. Fabiola:
    10 juni 2023
    Mooi avontuur en hopelijk morgen dichterbij de bultrugwalvissen. Ik zou persoonlijk dan liever in de zodiac zitten ;)