woensdag 14-06, dag 09: op zee 6.

14 juni 2023 - Haines, Alaska, Verenigde Staten

vannacht geslapen: aan boord MS Roald Amundsen (Hurtigruten).

Op de agenda: bezoek aan Haines met de tender-boot, in het Skagway-fjord.

Vroeg op vanmorgen want er was aangekondigd dat de binnenvaart in dit fjord prachtig is maar te vroeg om de jacuzzi op het achterdek al te gebruiken dus alleen maar even onder de douche in de buitenlucht.

Het bezoek aan Haines met de tender-boten; RA kan niet aan de pier van de meeste havens aanleggen vanwege de ingangen en dek-opbouw. Het betekend dat de tender-boten en zodiacs bijna dagelijks worden ingezet, een geruststellend idee.

Prachtige dag, we hadden geen geplande excursie maar op eigen gelegenheid het stadje (2600 inwoners) verkend. Een Chilkoot-indianen pad gewandeld, dat zijn hier de lokale natives (stam) maar nogmaals: gewoon westerse mensen die hier wonen en werken en in grote 4 x 4 - truck rondrijden en overdag in downtown fish 'n chips eten.

Dagelijks zien we meer Bald Eagles (Amerikaanse zeearend) vliegen; het wordt al gewoon die enorme vogels te zien ....

In de middag 2 lezingen over bosbouw en industrie in Alaska; wanneer je niet naar de hoorzaal wilt gaan kun je de stream via de televisie in je eigen hut volgen.

In Haines een paar souvenirs gescoord : een coole pet voor Tim en (jawel) weer een kledingstuk voor Noor, ons kleinkind die ons regelmatig toelacht op de filmpjes die wij via Whatsapp ontvangen.

We hebben pech met de camera's die we mee hebben, nu gebruiken we die van Ineke en dat is de laatste die nog werkt .... daarna de telefoons nog maar dat geeft gedoe bij de export naar de computer. We zien wel, weinig stress en haast in dit land gezien.

1. Romy:
    15 juni 2023
    Goh, wat een mooie verhalen en foto's en wat doen jullie gave dingen! Het is echt een prachtige omgeving!
    Wel erg jammer van de camera's..

Blijf zo heerlijk genieten van jullie gave vakantie! We wachten het volgende verhaal weer af.

Dikke kus van Noor en Romy
  2. Gerard van der Kamp:
    15 juni 2023
    Nog iets nieuws geleerd over de bosbouw Tim? Prachtige reis hoor en wat een imposante omgeving. Leven aan boord bevalt goed zo te lezen. En de vliegende deur blijft natuurlijk indrukwekkend. Zeker in eigen omgeving. Groet Gerard
  3. Carla:
    15 juni 2023
    Ik kom wel een X langs om de foto’s te bekijken🤓
    Geniet lekker verder😘